25 Januari

 

Tidningsförvaring från Åhlens

 

 


25 Januari

 

Ett par partyheels jag fick av min daddy när vi var i Gran Canaria
Finns på Zara :)

 

 


24 Januari

Den här tavlan har bästa Vensa målat till mig & den är så jäkla fin!

 


24 Januari

 

Fina underbara fluffiga vita cocobus.. jag saknar dig ska du veta!


Min lilla kanintuss bor just nu hos mina kusiner eftersom jag inte riktigt vet var jag bor & sover lite överallt & pendlar mest hela tiden. Jag vet att hon just nu har det bättre hemma hos en familj med två barn som har mer tid för henne än vad jag har. Snart, när jag slutar pendla ska hon ju såklart få en fluffig kompis också, någon gång..

 

 


23 Januari

 

Helt underbara masker, skulle kunna köpa hur många som helst..

 

 


23 Januari

 

 


22 Januari

 

 

Blev det bio med worket, vi såg Hamilton. Helt okej faktiskt! :)



19 Januari

 

 

 

Tulpaner i rosa & vitt. Vasen är från Åhlens.

 

 


19 Januari

Fyndade en gigantiskt spegel med silverram på Jysk tidigare i veckan.
Helt underbar är den och rummet känns större.

Jysk 400:-


19 Januari

 


Sunkig tjej ligger på soffan & springer till tvättstugan titt som tätt.


18 Januari

 

 

MUMS

Vit chokladpannacotta med passionsfrukt

 

Du behöver:
5 dl grädde
50 g vit choklad
4 msk socker
2 tsk vaniljsocker
2 gelatinblad
5 passionsfrukter



Gör såhär:
- Blötlägg gelatinbladen. Koka upp grädden tillsammans med vit choklad
& socker under omrörning. Ta undan från värmen & tillsätt vanljsocker.

- Krama ur gelatinbladen och vispa ner dem i den varma grädden. Häll upp
i fina små glas & kyl i någon timme. Dekorera med passionsfrukt. Done!

 

 


18 Januari

 

 

♥ Kvällsmys med Jenny & Jenny ♥

 

 


18 Januari

Sov megalänge idag.. Eller ja, till tio i alla fall. Skööönt. Duschade, slöade & gjorde mat. Sen stack jag en sväng till Väla för att köpa en vas från Åhlens men såklart så fanns den inte så fick nöja mig med en annan. Ändå kunde jag inte nöja mig & skulle tvunget till Flower Team. & därifrån går jag aldrig, någonsin, nevår ifrån tomhänt. Nu ska jag fixa pannacotta & sen tittar Jennyx2 in för att snacka om umgås. Ciao!

 

 

 


18 Januari

Jag saknar så otroligt mycket att ha hund & jag vet att jag inte kommer klara mig utan en mycket länge till. Jag har min finaste fina Ix men jag vet att han har det bäst hemma hos min föräldrar eftersom han är uppvuxen där, har Aemi han kan busa med & börjar bli en liten gammal gubbe även om det knappt märks. När det passar in i mitt liv så kommer det antagligen bli en liten fluffig samojedvalp som hoppar upp i min säng mitt i natten för att den behöver gå ut & kissa.. Helt underbara pälsiga varelser.

 

 


17 Januari

Det växer blommor ur pantburkar i Klippan :)


17 Januari

 

Vi har ju börjat få hem en matkasse i veckan från CityGross med fem olika middagar för fyra personer. Vi är bara två personer men vi behöver ju oftast en matlåda till vårat work så det är perfekt. & det är verkligen för fyra personer & inte sånna jäkla småportioner. Så tänkte bara tipsa om denna underbara matkasse som kommer upp för fyra trappor & bara kostar 600:-. Idag slängde jag ihop en tacopaj. Här är receptet om ni vill prova själva.

Pajdeg:
50 g rumsvarmt smör
4 dl vetemjöl
1,5 dl mjölk
2 tsk bakpulver

Fyllning:
600 g blandfärs
2 ägg
0,5 dl mjölk
150 g sockerärtor
1 tomat
150 g riven prästost
1 rödlök

Krydda:
0,5 tsk koriander
2 tsk chilipulver
1 tsk paprikapulver
1 tsk spiskummin
2 krm cayennepeppar
1 tsk gurkmeja
0,5 tsk salt
0,5 tsk maizena

12345

1.  Sätt ugnen på 200 grader.


2.   Blanda ihop alla ingredienserna till pajdegen. Kavla ut degen
och klä en pajform med den. Låt degen hänga lite över kanterna.
Sätt den i kylskåpet medan du gör färsen.


3.  Strimla löken och stek den tillsammans med köttfärsen och
kryddorna. Ta av stekpannan från plattan och blanda försiktigt
i sockerärtorna och häll sedan röran i pajskalet.

4.   Skiva tomaterna och fördela dem över pajen. Vispa ihop ägg,
mjölk och ost. Häll över pajen.



5.  Grädda mitt i ugnen ca 20-25 min.

DONE!


17 Januari

 

 

En sweet plånbok som jag fick med mig hem från Gran Canaria


16 Januari

 


16 Januari

Fick denna i julklapp av min fina, luktar sååå gott! :)


16 Januari

say hello to my new leksak, tidsfördrivare & vän.

 

 


16 Januari

Här har ni lite bilder på hur lyan ser ut efter fixande. Har slängt ut den gamla gråa soffa & skaffat två vita Ektorpsoffor från Ikea. Köpt nya mattor som är vita istället för den gamla som på något vis hade blivit mer grå än vit. Sen gjort mig av med den enorma sängstommen & fixat en söt sängkappa från h&m istället. När allt detta var gjort köttade jag fram varenda ljusstake jag hade. I like it & är skitnöjd!





 

 


16 Januari

 

Hello godingar!
Tänkte faktiskt ge bloggandet en chans igen eftersom jag har rätt mycket freetime ibland. Bli inte förvånade om det enda som skrivs om är vitt, rosa & fluffigt & handlar om inredning, okaaj? :) sär vi så då. gooodi!


RSS 2.0